
Top 10 ukrytych kosztów obsługi IT dla firm
- by akte
Top 10 ukrytych kosztów obsługi IT dla firm
Obsługa informatyczna firm pomaga firmie skoncentrować się na jej głównych atutach i poprawia ogólną działalność. Rozwiązuje problemy z wydajnością, zmniejsza koszty i poprawia relacje. Firma Apple dokonała dobrego wyboru, ponieważ zna swoje mocne strony. Outsourcing pomaga im skupić się na rzeczach, które robią najlepiej, takich jak innowacje i nowe produkty. Outsourcing daje im również szansę na poznanie innowacyjności partnera.
Ukryte koszty
Outsourcing nie zawsze wiąże się z jednolitą ceną. Chociaż opłata za usługę jest najbardziej oczywistym kosztem outsourcingu, istnieje również wiele ukrytych kosztów. Wiodąca firma doradcza w dziedzinie outsourcingu, EquaTerra, dokonała przeglądu 10 najważniejszych ukrytych kosztów i przedstawiła wskazówki, jak ich unikać.
Wiele firm nie zdaje sobie sprawy, że w wyniku outsourcingu ponosi ukryte koszty. Koszty te występują w postaci profesjonalnych osądów, ukrytych działań nieformalnych oraz rozmytych sytuacji przyczynowo-skutkowych. Koszty te mogą być liczone podwójnie lub zupełnie pomijane. Bez pełnego zrozumienia ukrytych kosztów, firmy mogą poświęcać swoją przewagę konkurencyjną.
Wybór odpowiedniego dostawcy jest kluczowy dla osiągnięcia najlepszych wyników. Lider biznesowy musi poświęcić czas, zasoby i umiejętności, aby zbadać różne modele outsourcingu i ocenić jakość potencjalnych dostawców. Musi ocenić propozycję dostawcy i jego zdolność do zbudowania efektywnej infrastruktury. Proces obejmuje również monitorowanie wyników wykonawcy i rozpatrywanie sporów. Sprzedawca musi mieć również doświadczenie w realizacji projektu i być w stanie rozwinąć partnerstwo z firmą.
Często umowy o outsourcingu IT zawierają klauzule, które określają, że wymagane jest dwuletnie odświeżenie oprogramowania i sprzętu. Jeśli jednak umowa jest zawierana na pięć lub siedem lat, klauzula ta jest często nieobecna, a firma może utknąć z odświeżeniem kosztującym od 500 do 2 000 USD. Przykładem jest firma farmaceutyczna, która błędnie założyła, że dostawca usług pokryje koszty odświeżenia, ale zamiast tego musiała wyłożyć 20 milionów dolarów.
Poza nakładaniem się czasu pracy, różnice kulturowe i problemy z komunikacją mogą podnieść koszty projektu outsourcingowego. Czynniki te mogą stanowić nawet 30% całkowitych kosztów outsourcingu IT dla firmy. Do kosztów projektu może się również przyczynić geografia zespołu outsourcingowego.
Konkurencyjne środowisko
Otoczenie konkurencyjne w zakresie obsługi informatycznej przedsiębiorstw charakteryzuje się szybkim doskonaleniem technologii informatycznych. Trend ten otworzył nowe możliwości outsourcingu oraz obniżył koszty monitoringu i transakcji. Spowodował również obniżenie kosztów koordynacji i rozwój nowych metod outsourcingu. Koszty technologii nadal spadają w tempie ok. 40 proc. rocznie, co ułatwia firmom zlecanie operacji na zewnątrz.
Chociaż outsourcing ma swoje zalety, ważne jest, aby rozważyć wady, jak również. Po pierwsze, firma może mieć do wydania dodatkowych zasobów w dziale prawnym do negocjowania umowy z inną firmą. Ponadto, może napotkać problemy związane z bezpieczeństwem, jeśli strona trzecia uzyska dostęp do poufnych danych. Wreszcie, brak komunikacji może spowodować opóźnienia w realizacji projektu. I wreszcie, firmy mogą skończyć z mało wydajnymi pracownikami lub niekompetentnymi sprzedawcami.
Oprócz zatrudnienia najlepszego dostawcy outsourcingu IT, firmy powinny również szukać zewnętrznego zespołu ekspertów. Ta grupa może pomóc firmie wykorzystać IT do maksimum i dotrzymać kroku zmieniającym się technologiom i potrzebom biznesowym. Zespół osób trzecich pomoże również firmom uniknąć płacenia zbyt wiele za usługi, ponieważ dostawcy stale próbują upsellować im technologie lub usługi, które nie są częścią ich podstawowej umowy.
Chociaż istnieją liczne zalety outsourcingu, firmy powinny upewnić się, że otrzymują najlepszą wartość za swoje pieniądze. Ważne jest, aby pamiętać, że ta strategia nie sprawdza się w przypadku wszystkich firm. Każda organizacja musi określić, jaka strategia jest dla niej najlepsza, w oparciu o jej rozmiar, wiek i branżę. Oznacza to ocenę własnych potrzeb i stworzenie konkurencyjnego środowiska dla outsourcingu.
Znaczenie bezpośredniego nadzoru
Outsourcing IT ma wiele zalet, w tym oszczędność kosztów i większą zwinność. Zmniejsza również ryzyko i pozwala na inwestycje w innych obszarach. Ponadto, outsourcing pozwala firmom na wykorzystanie światowej klasy możliwości przy jednoczesnym zachowaniu koncentracji na podstawowej działalności biznesowej. Aby jak najlepiej wykorzystać outsourcing, firmy powinny szukać sposobów na uelastycznienie, zwinność i opłacalność tego procesu przy jednoczesnym osiągnięciu pożądanych rezultatów.
Kluczowym problemem w przypadku umów outsourcingowych jest ochrona danych osobowych. Mogą to być informacje o klientach, pracownikach lub wykonawcach. W Kanadzie federalna ustawa o ochronie informacji osobowych i dokumentów elektronicznych (PIPEDA) ustanawia kompleksowy system ochrony informacji osobowych do celów komercyjnych. Ustawa nakłada również ustawowe ograniczenia na międzyprowincjonalny i międzynarodowy dostęp do informacji osobowych.
Udany outsourcing IT zależy od relacji między firmą a partnerem outsourcingowym. Może ona nie wyglądać tak, jak sobie pierwotnie wyobrażałeś, ale właściwy proces zarządzania jest kluczem do zapewnienia efektywności relacji. Liderzy IT powinni również przewidzieć trudny okres przejściowy i być proaktywni w tworzeniu narzędzi ładu i planów zarządzania.
Jak w przypadku każdego projektu outsourcingowego, udany outsourcing wymaga dokładnego rozważenia konsekwencji społecznych i kulturowych. Wiele firm pomija te aspekty na rzecz redukcji kosztów, ale skuteczne zarządzanie tymi kwestiami ma kluczowe znaczenie. Na przykład outsourcing może negatywnie wpływać na morale pracowników, a w niektórych przypadkach może prowadzić do akcji protestacyjnych. Może również wpływać na bezpieczeństwo zatrudnienia i lojalność pracowników. Dlatego ważne jest, aby zatrzymać kluczowych pracowników i zidentyfikować ich krytyczną wiedzę o procesach.
Koszty
Istnieje wiele czynników, które należy wziąć pod uwagę przy określaniu kosztów obsługi IT dla firm. Po pierwsze, należy wziąć pod uwagę geografię. Kraje półkuli zachodniej mają zwykle wyższe ceny niż kraje Azji i Ameryki Łacińskiej. Dodatkowo, istnieją różnice w stosowanych technologiach. Wybór odpowiedniego partnera dla Twoich potrzeb IT jest ważny.
Dwóch pełnoetatowych pracowników IT może kosztować nawet 200 000 USD rocznie. Nie obejmuje to urlopu wypoczynkowego, ubezpieczenia i innych kosztów ogólnych. A w miarę rozwoju firmy zespół będzie musiał się powiększać. Na przykład dwóch pracowników może nie wystarczyć dla firmy zatrudniającej 75 osób. Dodatkowy technik Tier 1 help desk będzie potrzebny do podjęcia tych obowiązków, co również zwiększy koszty ogólne. Dodatkowo, wynagrodzenia nie obejmują kosztów szkoleń i wymiany sprzętu wewnętrznego. Będziesz musiał również zapłacić za wszelkie awaryjne potrzeby IT.
Koszty outsourcingu zależą od rodzaju usługi IT dla firm, której potrzebujesz oraz od poziomu umiejętności specjalistów. Niektóre usługi mogą obejmować młodszego, średniego lub starszego programistę, inżyniera QA, kierownika projektu, projektanta UI/UX i inne. Kolejnym ważnym czynnikiem jest wycena. Niektórzy dostawcy pobierają opłaty za godzinę, podczas gdy inni będą pobierać opłaty za cały proces pracy. Te różne struktury cenowe mogą wpłynąć na ostateczny koszt.
Koszt outsourcingu IT różni się w zależności od firmy, więc ocena wszystkich czynników jest niezbędna. Outsourcing może zmniejszyć koszty dla niektórych firm, a dla innych zwiększyć. Dokładna analiza kosztów outsourcingu IT pomoże Ci wybrać odpowiedniego partnera.
Korzyści
Outsourcing pozwala firmom skupić się na swoich podstawowych kompetencjach przy jednoczesnym zmniejszeniu obciążenia pracą. Eliminuje również potrzebę ciągłej rekrutacji i szkoleń. Dzięki temu pracownicy mogą skupić się na swoich podstawowych umiejętnościach, zwiększając produktywność. Outsourcing IT umożliwia również firmom zmniejszenie kosztów. Firmy mogą uniknąć płacenia pracownikom świadczeń, podatków i innych wydatków.
Outsourcing projektów IT pozwala również firmom zachować elastyczność i zdolność reagowania na zmieniające się potrzeby. Partnerzy outsourcingowi mogą łatwo dostosować swoją siłę roboczą do aktualnych potrzeb. Co więcej, firma może łatwo sprowadzić dodatkowych pracowników, jeśli tego potrzebuje. Pozwala to również na kontrolowanie swoich zasobów i nie zamykanie się w długoterminowych kontraktach.
Podczas outsourcingu operacji IT, należy również starannie wybrać firmę do partnera. Należy szukać partnera, który jest zgodny z kulturą i celami firmy. Wskazane jest, aby porozmawiać z kilkoma dostawcami outsourcingu IT przed wybraniem jednego. Nie należy spieszyć się z procesem i rozważyć okres próbny. To pomoże Ci zobaczyć, czy relacja działa.
Outsourcing obsługi IT dla firm do dostawcy usług IT może uzupełnić wiedzę i doświadczenie wewnętrznego zespołu IT. Pozwoli to uwolnić wewnętrzny zespół, który będzie mógł skupić się na podstawowych działaniach biznesowych. Zamiast spędzać godziny na rutynowej konserwacji, wewnętrzny zespół IT może skupić się na ważniejszych komponentach informatycznych firmy.
Outsourcing IT może również pomóc firmom w zarządzaniu kosztami. Możliwe jest zaplanowanie budżetu na outsourcing IT poprzez zastosowanie stałej opłaty miesięcznej lub kosztu na użytkownika. Można również planować z wyprzedzeniem i rozłożyć koszty planowanych projektów. Co więcej, outsourcing IT pomoże wprowadzić ulepszenia do procesów biznesowych.
Dane adresowe:
AKTE Obsługa informatyczna firm – Outsourcing IT – Kontakt
ul. Morasko 17, 61-680 Poznań
Telefon: 784 380 784
Telefon: 784 898 784
opłata za połączenie wg taryfy operatora
e-mail: [email protected]
Top 10 ukrytych kosztów obsługi IT dla firm Obsługa informatyczna firm pomaga firmie skoncentrować się na jej głównych atutach i poprawia ogólną działalność. Rozwiązuje problemy z wydajnością, zmniejsza koszty i poprawia relacje. Firma Apple dokonała dobrego wyboru, ponieważ zna swoje mocne strony. Outsourcing pomaga im skupić się na rzeczach, które robią najlepiej, takich jak innowacje…